Βγάζουν στο σφυρί Προαστιακό, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και συχνότητες.

0

Στο σφυρί βγάζει η κυβέρνηση ΔΕΠΑ, φάσμα τηλεπικοινωνιακών συχνοτήτων, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Επιδιώκεται το δύσκολο για την ελληνική οικονομία 2011 να τρέξουν οι διαρθρωτικές αλλαγές και να εισπραχθεί ποσό της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ, το οποίο θα δώσει ανάσες στο δημόσιο χρέος.






 Κατά τις πληροφορίες, η κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει πλειοψηφικό πακέτο στον ιδιώτη επενδυτή που θα αναλάβει την άλλοτε θυγατρική του ΟΣΕ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αν και αρχικά είχε εξαγγελθεί η εκχώρηση 49% του μετοχικού κεφαλαίου και του μάνατζμεντ, το οικονομικό επιτελείο φέρεται διατεθειμένο να διασπάσει την εταιρεία και να κρατήσει μειοψηφικό ποσοστό. Η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνιστά την πρώτη εκ των τριών στρατηγικών κινήσεων που προγραμματίζει η αρμόδια διυπουργική επιτροπή στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων.

Οι άλλες δύο είναι η μίσθωση των νέων ψηφιακών συχνοτήτων (ψηφιακό μέρισμα) και η πώληση πακέτου μετοχών της ΔΕΠΑ, κάτι που θα μειώσει κάτω από το 65% το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου. Στο Υπουργείο Οικονομικών έχουν παγώσει τα σχέδια εισαγωγής της εταιρείας στο Χρηματιστήριο, προκρίνοντας τη λύση της παραχώρησης επιπλέον ποσοστού του Δημοσίου στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) που κατέχουν ήδη το 35% της ΔΕΠΑ. Όλα αυτά, όπως και την option που έχει η ΔΕΗ στην ΔΕΠΑ, θα τα αποτιμήσουν οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ. Τα ονόματά τους θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα, κατά πάσα δε πιθανότητα θα είναι οι ίδιοι (Alpha Bank, UBS, Deutsche Bank και Rothschild).

Μετά τη ΔΕΠΑ, σειρά παίρνει η πώληση συχνοτήτων του ψηφιακού μερίσματος. Το οικονομικό επιτελείο προσβλέπει σε έσοδα 600-700 εκατ. ευρώ από τις άδειες που θα διατεθούν στις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, οι οποίες θα αναλογούν σε εκμετάλλευση των ραδιοσυχνοτήτων. Οι ήδη υφιστάμενες άδειες (από 880 έως 960 Μhz) που κατέχουν οι Wind, Vodafone και Cosmote, θα ανανεωθούν.

Οι 3 προτεραιότητες της κυβέρνησης

ΟΣΕ: Πλειοψηφικό πακέτο σχεδιάζει να δώσει η κυβέρνηση στον ιδιώτη επενδυτή που θα αναλάβει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η κυβέρνηση, αν και αρχικά είχε εξαγγείλει τη διάθεση του 49% του μετοχικού κεφαλαίου και του μάνατζμεντ, φαίνεται τώρα διατεθειμένη να διασπάσει την εταιρεία και να κρατήσει μειοψηφικό ποσοστό. Δεν αποκλείεται στο μετοχικό σχήμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπουν περισσότεροι του ενός επενδυτές, αφού ο διεθνής διαγωνισμός που θα βγει σύντομα στον «αέρα» θα παρέχει τη δυνατότητα στους υποψηφίους να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για τον Προαστιακό Αθηνών ή τον Προαστιακό Θεσ/νίκης ή μόνο για τα εμπορεύματα της εταιρείας. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, στο διαγωνισμό θεωρείται ότι θα συμμετάσχουν σίγουρα οι Γάλλοι (SNCF - TGV) και οι Γερμανοί (Deutsche Bahn), οι οποίοι έχουν ήδη προσεγγίσει την κυβέρνηση για την εκμετάλλευση των ελληνικών σιδηροδρόμων. Ενδιαφέρονται επίσης και οι Ρώσοι (RZD), χωρίς ωστόσο να είναι φαβορί.

Μίσθωση συχνοτήτων: Έσοδα 600-700 εκατ. ευρώ αναμένουν στο οικονομικό επιτελείο από τις άδειες που θα διατεθούν στις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες οι οποίες θα αναλάβουν την εκμετάλλευση του νέου φάσματος ραδιοσυχνοτήτων.

Το νέο φάσμα θα προσφέρει καινοτόμες εφαρμογές, media player και online υπηρεσίες στους χρήστες. Πρόκειται για το «φιλέτο» των συχνοτήτων, αφού σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες, θα μπορούν να αναπτυχθούν πρωτοποριακά προϊόντα και υπηρεσίες ασύρματης σύνδεσης, ανοίγοντας το δρόμο για μια νέα αγορά στη χώρα μας (υπηρεσίες 4ης γενιάς). Κατά πληροφορίες, η κυβέρνηση έχει ήδη έρθει σε επαφή με αγγλικές εταιρείες, οι οποίες θα προσληφθούν ως σύμβουλοι για την αποτίμηση του ψηφιακού φάσματος. Στο σχήμα θα μετάσχει και τράπεζα.

Οι άδειες για το νέο φάσμα συχνοτήτων θα έχουν διάρκεια 10 με 15 έτη, ενώ οι υφιστάμενες άδειες (από 880 έως 960 Μhz) που κατέχουν οι Wind, Vodafone και Cosmote θα ανανεωθούν. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, η κυβέρνηση προκρίνει τελικά την παράταση των υφιστάμενων αδειών έναντι του σχεδίου επαναπροκήρυξης από μηδενική βάση, για το οποίο έκανε λόγο η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών.

ΔΕΠΑ: Έως το τέλος της επόμενης εβδομάδας θα έχουν ανακοινωθεί οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ. Η κυβέρνηση βάζει προσωρινά στην άκρη τα σχέδια εισαγωγής της εταιρείας στο Χ.Α. και προκρίνει την παραχώρηση επιπλέον ποσοστού στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ). Τα νέα πλάνα του οικονομικού επιτελείου καθώς και η όλη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ θα αξιολογηθούν από τους συμβούλους του Δημοσίου που κατά πάσα πιθανότητα θα είναι οι ίδιοι (AlphaBank, UBS, DeutscheBankκαι Rothschild).

● Εκκρεμούν ● ΕΛΤΑ - Τ.Τ.: Στρατηγικό επενδυτή και επικύρωση της συνεργασίας με τα ΕΛΤΑ προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Το Δημόσιο κατέχει 96.841.396 μετοχές του Τ.Τ. ή 34%. Οι πληροφορίες θέλουν μείωση κατά 15%-20% της συμμετοχής. Το 39% θα αγγίξει το ποσοστό διάθεσης των ΕΛΤΑ. Τα βελγικά Ταχυδρομεία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να τα αποκτήσουν.

● ΕΥΔΑΠ - ΕΥΑΘ: Στη διαχείριση των δικτύων έχει σκαλώσει το σχέδιο αποκρατικοποίησης των ελληνικών εταιρειών υδάτων. Παρά το έντονο γαλλικό φλερτ, η κυβέρνηση αδυνατεί να πουλήσει το 23% της ΕΥΑΘ και το 10% της ΕΥΔΑΠ.

● Περιφερειακά αεροδρόμια: Τον Ιανουάριο του 2011 θα προσληφθούν οι σύμβουλοι που θα αναλάβουν το έργο της μετατροπής των περιφερειακών αεροδρομίων σε ανώνυμες εταιρείες και εν συνεχεία την εκχώρηση της εκμετάλλευσής τους σε ιδιώτες. Για το σκοπό αυτό επιδιώκεται να δημιουργηθούν εταιρείες holding που θα περιλαμβάνουν γειτονικά αεροδρόμια, όπως π.χ. των Κυκλάδων, των νησιών του Ιονίου, της Κρήτης κ.λπ.

Γάλλοι, Γερμανοί, Ρώσοι φλερτάρουν ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Του Φώτη Φωτεινού

Στον πλήρη έλεγχο ιδιωτών επενδυτών περνάει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να παραχωρήσει, πέρα από το management, το πλειοψηφικό ποσοστό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι το 49% όπως αρχικά είχε εξαγγελθεί.

Όπως αποκάλυψε η «Ι» το προηγούμενο Σάββατο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραχωρείται είτε εξ ολοκλήρου είτε σε κομμάτια για περίοδο άνω των 20 ετών. Αυτό θα εξαρτηθεί από τη βούληση των ιδιωτών επενδυτών, οι οποίοι μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για τον Προαστιακό Αθηνών ή τον Προαστιακό Θεσσαλονίκης ή τα εμπορεύματα της εταιρείας.

Γι’ αυτόν το λόγο ο διεθνής διαγωνισμός που θα προκηρυχτεί θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα εισόδου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας πέραν του ενός επενδυτών. Ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ φημολογείται ότι θα εκδηλωθεί από την εταιρεία εκμετάλλευσης των γαλλικών υπερταχειών (TGV SNCF), τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (Deutsche Bahn) και πιθανότατα, τους Ρωσικούς Σιδηρόδρομους (RZD).

Πληροφοριακό υλικό, τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και για τον ελληνικό σιδηρόδρομο έχει αποσταλεί στις πρεσβείες της Γαλλίας, της Ρωσίας και της Γερμανίας.

Μάλιστα, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας θα επισκεφτεί προσεχώς τη Γαλλία και συγκεκριμένα το Γάλλο υπουργό Μεταφορών Ντομινίκ Μπισερό, σε μια προσπάθεια προσέλκυσης γαλλικών κεφαλαίων στον ελληνικό σιδηρόδρομο (ήδη στη Γαλλία μετέβησαν την Παρασκευή οι διευθύνοντες σύμβουλοι ΟΣΕ, ΕΔΙΣΥ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να προετοιμάσουν την επίσκεψη).

Στον τομέα αυτό σφήνα μπαίνουν τα ονόματα των εταιρειών Vinci (κατασκευαστική εταιρεία) και Alstom (ειδικεύεται στο σιδηρόδρομο και την ενέργεια). Και οι δύο εταιρείες έχουν παραλάβει τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού για το εμπορευματικό στο Θριάσιο Πεδίο, διατηρώντας ζωτικά συμφέρονται στην Ελλάδα (η Vinci στο Ρίο - Αντίρριο και τους αυτοκινητόδρομους και η Alstom ως χρόνιος προμηθευτής του ΟΣΕ).

Εκτός των άλλων, η ελληνική πλευρά διεξάγει διαπραγματεύσεις με τους βουλγαρικούς και ρουμανικούς σιδηροδρόμους, ώστε να συνεργαστούν εμπορικά και επιχειρησιακά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Μείωση 58% των δαπανών μισθοδοσίας.

Προκειμένου να καταστεί ελκυστική η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η κυβέρνηση την απαλλάσσει τελείως από χρέη, μειώνει 58% τις δαπάνες μισθοδοσίας σε βάθος τριετίας και την προικοδοτεί με το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με το business plan η εταιρεία οφείλει να έχει ισοσκελισμένο ισολογισμό από το πρώτο τρίμηνο του 2011. Παράλληλα με τη φυγή 700 και πλέον ατόμων και τη μείωση των δευτερευουσών απολαβών στο 10%-15% επί των τακτικών αποδοχών, οι δαπάνες μισθοδοσίας θα πέσουν στα 93 εκατομμύρια ευρώ το 2010 έναντι 116 εκατ. το 2009.
Για το 2011 το σχέδιο νόμου για τον όμιλο του ΟΣΕ προβλέπει επιπρόσθετα ετήσια έσοδα 45 εκατ. ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέσω της αύξησης των εισιτηρίων και των εμπορευμάτων, αλλά και του εξορθολογισμού των δρομολογίων.

Πηγή: Ισοτιμία

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !