Ξεκινά η μετάταξη 1.440 εργαζομένων.


Σήμερα Τρίτη αναμένεται να προκηρυχθούν από το υπουργείο των Εσωτερικών σχεδόν 5.000 κενές θέσεις του δημοσίου, στις οποίες θα επιλέξουν να μεταγάγουν 1440 εργαζόμενοι των αστικών συγκοινωνιών, κατ’ εφαρμογή του πρόσφατου νόμου.





Την ίδια στιγμή, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις θέσεις των διοικητών των υπό συγχώνευση φορέων των αστικών συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) και εντός των ημερών θα υπάρξουν ανακοινώσεις, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Υποδομών. Παράλληλα, αναμένονται εξελίξεις στο πεδίο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής προσεχώς.

«Αγκάθι» τα οικονομικά

Δύσκολη είναι μέχρι στιγμής η κατάσταση στα οικονομικά των συγκοινωνιακών φορέων. Υψηλόβαθμα στελέχη των αστικών συγκοινωνιών εκφράζουν τον έντονο προβληματισμό τους για την πορεία εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων, καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα του Ιανουαρίου προμηνύουν ότι η πορεία των εσόδων παρεκκλίνει από το επιχειρησιακό πρόγραμμα που έχει εκπονηθεί από την κυβέρνηση.

Επίσης, όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με μία πιθανή καθυστέρηση στην πραγματοποίηση των μετατάξεων – που θα κρατήσουν τα μισθολογικά βάρη των μετατασσομένων στις μεταφορικές ΔΕΚΟ - θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση του κυβερνητικού πλάνου.

Ακόμη, όπως εξηγούν, ουδείς αποκλείει το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν καθυστερήσεις στην διαπραγμάτευση για την νέα εργασιακή σύμβαση, όπως συνέβη και στην περίπτωση του ΟΣΕ, εκτροχιάζοντας έτσι το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών. «Εάν αύριο οι αστικές συγκοινωνίες δουλέψουν ρολόι, θα επιτύχουμε τα ίδια και πολύ καλύτερα έσοδα από αυτά που προβλέπονται. Όμως, εάν αργήσουν οι μετατάξεις και η νέα σύμβαση εργασίας, τότε τα έξοδα θα ξεφύγουν» σημειώνουν οι ίδιες πηγές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω των απεργιών, αλλά κυρίως λόγω της ραγδαίας περικοπής της κρατικής επιχορήγησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα έσοδα του Ιανουαρίου γνώρισαν σημαντική μείωση σε σύγκριση με πέρυσι, με -70% στην ΗΛΠΑΠ, -38% στην ΕΘΕΛ, -57% στους ΗΣΑΠ, -13% στην ΑΜΕΛ, -32% στο Τραμ και -35% στον ΟΑΣΑ. Πάντως, σύμφωνα με τη μελέτη της Grant Thornton, που εκπονήθηκε για λογαριασμό της ειδικής γραμματείας ΔΕΚΟ, προβλέπονται για το 2011 έσοδα 381 εκατ. ευρώ και έξοδα 536 εκατ. ευρώ.

Προ των πυλών ηλεκτρονικό εισιτήριο και τηλεματική

Με καθυστέρηση σχεδόν τριών ετών μπαίνει στην τελική ευθεία η δημιουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής στις αστικές συγκοινωνίες. Το «έξυπνο» εισιτήριο, το οποίο υπόσχεται εγγυημένα έσοδα στα μέσα σταθερής τροχιάς και δικαιότερη κοστολόγηση για τον επιβάτη των αστικών συγκοινωνιών, θα πραγματοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα.

Με τον ίδιο τρόπο θα εκτελεστεί και το πρότζεκτ της Τηλεματικής, δηλαδή η εγκατάσταση on line πληροφοριακών συστημάτων σε στάσεις, τρόλεϊ και λεωφορεία. Ωστόσο, πηγές των αστικών συγκοινωνιών επισημαίνουν ότι το υπουργείο Υποδομών μάλλον λαμβάνει ένα μεγάλο ρίσκο, καθώς, όπως επισημαίνουν, στο εξωτερικό πρώτα γίνεται η πιλοτική εφαρμογή της Τηλεματικής, στην οποία συμμετέχουν πολλές εταιρίες με διαφορετικά συστήματα, και στη συνέχεια έπεται η αξιολόγηση και η τελική επιλογή του βέλτιστου συστήματος.

Προχωρούν και οι υπόλοιπες αλλαγές

Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΑ ενέκρινε και τυπικά τη δημιουργία του Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου – με αρχική δύναμη 150 ατόμων - το οποίο θα ενταχθεί στην υφιστάμενη αρμόδια διεύθυνση του οργανισμού και θα στελεχωθεί από προσωπικό που θα αποσπαστεί από τους συγκοινωνιακούς φορείς.

Στο μεταξύ, έκλεισε η διαδικασία υποβολής ενδιαφέροντος για τις θέσεις των διοικητών των υπό συγχώνευση οργανισμών και μάλιστα στις επόμενες ημέρες αναμένονται σχετικές ανακοινώσεις από το υπουργείο Υποδομών.

Επίσης, προχωρούν και οι υπόλοιπες λεπτομέρειες του νόμου, όπως η επιλογή των ορκωτών ελεγκτών που θα «κοσκινίζουν» τα οικονομικά των συγκοινωνιακών φορέων ανά τρίμηνο, ενώ έχουν εκπονηθεί οι ισολογισμοί μετασχηματισμού και συντάσσονται τα νέα οργανογράμματα. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η εφαρμογή του «Συμφώνου Ευθύνης», δηλαδή ο έλεγχος ανά τρεις μήνες του επιχειρησιακού σχεδίου και η αλλαγή του σε περίπτωση παρέκκλισης, από την 1η Ιουλίου.



Χεκίμογλου Αχιλλέας

Δημοσίευση σχολίου

[disqus][facebook][blogger]

ΣΑΚ ΗΛΠΑΠ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget