ΔΕΚΟ: Αρχίζει η οικονομία προσώπων.

0
Εβδομάδα εξελίξεων στις εποπτευόμενες από το υπουργείο Υποδομών ΔΕΚΟ είναι η ερχόμενη, καθώς, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, λαμβάνει τέλος το σίριαλ με την επιλογή διοικήσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Δημ. Ρέππας και Ν. Σηφουνάκης έχουν καταλήξει στα πρόσωπα που θα αναλάβουν καθήκοντα προέδρου ή και διευθύνοντος συμβούλου στις ΔΕΚΟ, ωστόσο αυτό θα είναι το πρώτο βήμα μιας μεταρρυθμιστικής διαδικασίας. Είναι ήδη γνωστό πως δρομολογείται η αναδιάρθρωση του ομίλου του ΟΣΕ, καθώς το σημερινό σχήμα στο οποίο κυριαρχεί η πλήρης ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δημιουργήσει πολλές δυσλειτουργίες και έχει αυξήσει τις δαπάνες λειτουργίας.
Γενικότερα, το μήνυμα που εκπέμπουν Μέγαρο Μαξίμου και υπουργείο Υποδομών είναι «οικονομία στα πρόσωπα» και αναμένεται πως τουλάχιστον στις συγκοινωνιακές επιχειρήσεις (ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ) πρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος θα είναι το ίδιο πρόσωπο.

Αυτό είναι το πρώτο βήμα εξορθολογισμού, καθώς το υπουργείο προωθεί τη δημιουργία ενός αναβαθμισμένου φορέα που θα διαχειρίζεται το σύνολο των κυκλοφοριακών θεμάτων του Λεκανοπεδίου. Ειδικότερα, εξετάζονται η αναβάθμιση του ΟΑΣΑ, που σήμερα λειτουργεί κατά βάση ως εταιρεία συμμετοχών, και η απορρόφηση των ΕΘΕΛ (λεωφορεία), ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) και ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος), αν και αρμόδιοι παράγοντες παραδέχονται τις δυσκολίες του εγχειρήματος. Αλλωστε και στο παρελθόν είχαν επιχειρηθεί τέτοιες κινήσεις, αλλά δεν προχώρησαν σε ουσιαστικά βήματα και ο μητροπολιτικός φορέας... ξέπεσε σε «συγκοινωνιακό χάρτη».
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών επισημαίνουν πως οι νέες διοικήσεις, ο διορισμός των οποίων έχει καθυστερήσει σημαντικά, θα δίνουν τακτικές αναφορές ανά 2-3 εβδομάδες, προκειμένου μέσα στους επόμενους μήνες να έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις.
Αυτά, όσον αφορά το θέμα των αστικών συγκοινωνιών, αφού ο μεγάλος πονοκέφαλος που ακούει στο όνομα ΟΣΕ δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με ασπιρίνες. Οι πειραματισμοί των τελευταίων ετών με τις διασπάσεις και συγχωνεύσεις του ΟΣΕ δεν είχαν άλλο αποτέλεσμα πλην της διόγκωσης των ελλειμμάτων, που με τον ρυθμό που κινούνται αναμένεται να ξεπεράσουν τα 10 δισ. ευρώ φέτος, εάν δεν ληφθούν δραστικά μέτρα.

ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ
www.enet.gr

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !