Ιδιωτικοποίηση τομέων μέσω μητροπολιτικού φορέα

0
Χειρότερες μέρες και για τα λαϊκά στρώματα που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αττική, αλλά και για τους εργαζόμενους σε αυτά, προοιωνίζονται οι χτεσινές εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππα και του υφυπουργού Ν. Σηφουνάκη.



Χειρότερες μέρες και για τα λαϊκά στρώματα που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αττική, αλλά και για τους εργαζόμενους σε αυτά, προοιωνίζονται οι χτεσινές εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππα και του υφυπουργού Ν. Σηφουνάκη.

Σύμφωνα με αυτές, ο ΟΑΣΑ μετεξελίσσεται σε «μητροπολιτικό συγκοινωνιακό φορέα» που θα έχει υπό τη σκέπη του τον ΗΣΑΠ, την ΕΘΕΛ, τον ΗΛΠΑΠ, το Μετρό, το Τραμ, τον Προαστιακό σιδηρόδρομο (τμήμα της Αττικής), καθώς και τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια εντός της Αττικής. Η δημιουργία, όμως αυτού του φορέα δεν γίνεται για να εξυπηρετήσει καλύτερα την ανάγκη των εργαζομένων και της λαϊκής οικογένειας για καλύτερες συγκοινωνίες, αλλά με κορυφαίο στόχο την εξοικονόμηση πόρων μέσω της δραστικής μείωσης του λειτουργικού κόστους και των κρατικών επιδοτήσεων σ' αυτές.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως παραδέχτηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ Δ. Δημητρίου, θα γίνουν επιχειρησιακά σχέδια με στόχο την περικοπή κατά 10% μόνο για φέτος των λειτουργικών εξόδων, ενώ θα παραχωρηθούν τομείς του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες και θα ανατεθούν νέα έργα με Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Ως πρώτοι μάλιστα τομείς που θα οδηγηθούν στην ιδιωτικοποίηση θα είναι ο τομέας είσπραξης των εισιτηρίων και αυτός της τηλεματικής.

Ολοι αυτοί οι σχεδιασμοί, που θα οριστικοποιηθούν ως τον Αύγουστο, θα επιφέρουν σίγουρα σημαντικές αυξήσεις στα εισιτήρια (παρότι ο υπουργός ανάφερε ότι για φέτος τουλάχιστον δεν αναμένονται), αλλά και σημαντικές δυσμενείς αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στις συγκοινωνίες.

Τέλος, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ανακοίνωσε παρεμβάσεις στη σηματοδότηση του τραμ αποκαλούμενες ως «πράσινο κύμα» που θα μειώσουν το χρόνο κατά 10 λεπτά της διαδρομής Σύνταγμα - ΣΕΦ και ΣΕΦ - Βούλα και κατά 15 λεπτά της διαδρομής Σύνταγμα - Βούλα.
Η γνώμη των εργαζομένων

Οι αλλαγές που έρχονται στο συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας, είτε με την κατάργηση λεωφορειακών γραμμών, είτε με τη δημιουργία ενός «μητροπολιτικού συγκοινωνιακού φορέα» που θα συγκεντρώσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς, χαράσσουν νέους δρόμους στην πολιτική των μεταφορών που δρουν με αποκλειστικό γνώμονα τα κέρδη του κεφαλαίου.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να δώσει τις συγκοινωνίες στους ιδιώτες, είτε απευθείας είτε μέσω των ΣΔΙΤ, ενώ παράλληλα προσδοκά να εξοικονομήσει λιγότερους οδηγούς και μεταφορές που δεν θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των εργαζομένων. Μάλιστα, οι εργαζόμενοι εκφράζουν φόβους για περαιτέρω μείωση στους μισθούς, για πάγωμα προσλήψεων καθώς και αύξηση του χρόνου εργασίας που ήδη ταλαιπωρεί χιλιάδες εργαζόμενους εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού. Είναι γνωστό ότι οι συχνές αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές, οι μετακινήσεις οδηγών και λεωφορείων, οι ελλείψεις σε προσωπικό, που φτάνουν τους 1.200 εργαζόμενους, μετατρέπουν σε «πειραματόζωα» τους οδηγούς για να εφαρμοστούν σχεδιασμοί εκτός πραγματικότητας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι επιπλέον ώρες που αυτή τη στιγμή ξεπερνούν τις 142.000, ενώ η έλλειψη οδηγών αγγίζει το 40%!
rizospastis.gr

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !